ترندهای طراحی سایت فروشگاهی در سال 2018
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تنها یک رویا می توانست دو دهه پیش حدس بزند این اینترنت و فضای مجازی تا این مقدار در زندگی شخصی افراد تاثیر می گذارد . تجارت الکترونیک امروزه بیش از 2 تریلیون دلار برآورد می شود فروش آنلاین امروزه یکی از بزرگترین کسب و کارهای جهان را شامل می شود و هر روزه میلیارد ها نفر در سراسر جهان از طروق مختلف کامپیوترهای شخصی ، موبایل های هوشمند و... وارد سایت های فروشگاهی می شوند . پیش بینی می شود تا سال 2021 فروش آنلاین به 4.5 تریلیون دلار برسد . دیگر هیچ یک از کسب و کارها در جهان بازار فروش آنلاین را نادیده نمی گیرند . طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بهترین راه برای فروش آنلاین در فضای مجازی می باشد جدا از استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی هر سایت فروشگاهی موارد مهمی وجود دارد که باید در طراحی و درج محتوا به آن توجه لازم صورت گیرد . برای این منظور، بیایید نگاهی سریع به روند پیشرو در طراحی سایت در سال جاری داشته باشیم . یکی از اولین ویژگی های که باید در سال جدید در طرح ها دید ایجاد رابط کاربری با استفاده از صوت و یا صدا می باشد . اکثر مردم در حال استفاده از رابط های صوتی فعال (VUI) هنگام صحبت با Siri، Cortana، Google یا الکسا آمازون هستند. آنها در حال حاضر با استفاده از دستورات صوتی به ارتباط با دستگاه های خود عادت کرده اند و ما انتظار دارند این روند در طراحی سایت و اپلیکشن تجاری به سرعت رشد نماید . چرا که در طول یک دهه گذشته دیده شده که چگونه رفتار مشتری بر روی هر صنعتی تاثیر می گذارد و چگونه هر تکنولوژی جدید با آن سازگار می شود .


نکته دیگری که باید در طراحی سایت بدان توجه شود Micro interactions یا همان ریز تعاملات می باشد . ریز تعاملات کاربران را تشویق می کند تا تعاملات با المان های مختلف سایت را به خوبی انجام داده و از آن ها لذت ببرند . این نوع طراحی یک ابزاری قدرتمند در دست طراحان می باشد تا بتوانند از این طریق ارتباط و تعامل سازنده ای را با کاربران ایجاد نماید . همچنین این مفهوم به ایجاد یک سلسه مراتب برای نشان دادن وضعیت های کاربران در سایت می انجامد به گفته نیک بابیچ سر دبیر برنامه ی UX Planet اعلان وجود یک میل به صورت قرمز در inbox یک کاربر نشان دهنده این است که پیغامی جدید به ایمیل کاربر فرستاده شده است این علائم و علائم دیگر باعث شده است طراحان برای بیان کارهای خود از این نوع طراحی در سایت استفاده نمایند . علائم کوتاه و زیبا که تمامی کاربران به درستی از آن اطلاع پیدا می کنند و می دانند چگونه رفتار نمایند .


 یکی دیگر از ویژگی های که باید در طراحی سایت جدید به آن به طور کامل توجه شود ایجاد طرح های که با گوشی های هوشمند و تبلت ها کاملا سازگار باشند این ویژگی شاید در چشم بسیاری از مخاطبان ویژگی تکراری محسوب شود اما باید دانست تنها طراحی سایت واکنشگرا مد نظر نمی باشد تحلیل و طراحی باید در front end  وbackend طوری انجام گردد که اگر نیاز به ایجاد یک طراحی اپلیکیشن برای سایت مورد نظر در آینده مد نظر قرار گرفت دیگر نیاز به تغییر backend و یا حتی در برخی مواقع front end دیده نشود و به راحتی بتوان از طریق وب سرویس های که سایت باید در خدمت برنامه نویسان اپلیکیشن قرار دهند این کار صورت گیرد . باید توجه دانست بر طبق آمارهای اخیر نفوذ گوشی های هوشمند و یا تبلت ها از 20.2 درصد در سال 2010 به 68.9 در سال 2017 رسیده است . محتوای ویدئوی بیشتری مورد دیگری است که باید در طراحی های جدید بدان توجه کرد .  با گسترش سرعت اینترنت دیگر بسیاری از طراحان به راحتی می توانند از ویدئو در قسمت های مختلف سایت بهره ببرند .


چرا که همیشه تصاویر بهتر می توانند با کاربران ارتباط برقرار کنند قرار دادن ویدئو ها در یک مخزن (مانند یوتیوب و آپارات) و نشان دادن آن ها از طریق سایت می تواند بهترین راه حل برای نشان دادن ویدئو های یک سایت باشد . موارد بعدی که باید در طراحی سایت بدان دقت نمود سرعت و امنیت می باشد امروزه کاربران بی حوصله شده اند و به سرعت می خواهند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند ، طبق گفته Kissmetrics، نیمی از کاربران وب انتظار دارند که سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود در غیر اینصورت آن را ترک می کنند بر طبق همین آمار 79 درصد ار مشتریان در صورتی که با چنین وضعی مواجه شوند دیگر به آن سایت سر نمی زنند و 44 درصد از آن ها به دوستان و آشنایان خود می گویند که به چنین سایتی سر نزنند و یا آن را پیشنهاد نمی کنند . امنیت مورد دیگری است که امروزه در فضای مجازی و برای هر قسمت از آن بخصوص طراحی سایت در نظر گرفته شود چرا که اطلاعات شخصی کاربران در آن نگه داری می شود برای این کار باید شرکت ها تیم های را برای حفاظت از سایت و ارتقا آن به صورت مستمر استخدام نمایند تا همیشه این اطمینان را به کاربران و مشتریان خود داده باشند که استانداردهای امنیتی را به خوبی رعایت می نمایند .





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: